Carti 2025
Gasit 4

Introducere în teoria literaturii
Gabriela Chiciudean

Conceput ca un curs universitar, destinat studenților filologi din anul I și III de studiu, din ciclul de licență, prezentul volum este prima parte din întregul numit Teoria literaturii și prezintă informații legate de apariția teoriei literaturii ca știință și diferitele aspecte ale textului literar ce îl diferențiază de celelalte texte ale unei culturi. Partea a doua a cursului, Teoria genurilor literare, va cuprinde, pe lângă prezentarea evoluției genurilor literare din antichitate până în prezent, elemente specifice genului liric, respectiv, metrica și prozodia, și elemente de naratologie.

  ISBN: 978-606-613-275-6 Seria/Colectia: Filologie ID: 436
Parlons français. Exercices pour l’amélioration de l’expression orale
Coralia Telea

Vorbirea franceză se dovedește a fi o adevărată provocare pentru studenții noștri, care preferă să o scrie. Cel mai adesea, teama de a greși îi împiedică să vorbească. Cu toate acestea, pentru îmbunătățirea exprimării orale, exercițiul este esențial. În acest sens, autoarea pune la dispoziția studenților specializării Traducere și Interpretare (engleză-franceză) un manual care conține activități, ce urmează să fie desfășurate în cadrul cursurilor practice. Pentru a deschide conversația, au fost alese douăzeci de subiecte pe baza conținutului oferit de un document declanșator. Acestea sunt documente autentice postate recent pe site-uri web în principal franceze. Fiecare dintre aceste documente este urmat de note asupra aspectelor care vizează construirea enunțului. Pe baza temelor expuse în documentele declanșatoare, și folosind instrumentele oferite de explicațiile gramaticale, la finalul fiecărei părți a fost propusă o temă de discuție al cărei răspuns va lansa conversația, punând elevii într-o situație de comunicare.

  ISBN: 978-606-613-276-3 Seria/Colectia: Filologie ID: 438
Dimensiuni şi provocări ale educaţiei incluzive: formare continuă, resurse şi parteneriate comunitare
Teodora Popescu, Larisa Laura Popa, Diana Avram Șandru

Acest volum a fost elaborat în cadrul proiectului districtual „Dezvoltarea competențelor profesorilor pentru o educație incluzivă a tinerilor din medii defavorizate”, câștigat de Rotary Club Alba Iulia. Proiectul implementat se aliniază cadrului legislativ în vigoare (Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023) și are rolul de a sprijini cadrele didactice în formarea continuă, pregătindu-le să răspundă provocărilor educației incluzive. Mulți dintre acești profesori se confruntă cu dificultăți în integrarea elevilor cu nevoi speciale sau cu diferite vulnerabilități, dar nu au avut acces până acum la formări specializate în domeniul educației incluzive.
Plecând de la această realitate, lucrarea a fost gândită în patru părți:
Capitolul 1. Necesitatea formării cadrelor didactice pentru o educație incluzivă. Analiza de nevoi;
Capitolul 2. Aspecte teoretice ale educației incluzive;
Capitolul 3. Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice. Propuneri de dezvoltare profesională;
Capitolul 4. Comunitatea de învățare.

  ISBN: 978-606-613-273-2 Seria/Colectia: Auxiliare didactice ID: 435
Perspective şi modele de bune practici pentru o proiectare didactică incluzivă
Teodora Popescu, Larisa Laura Popa, Diana Avram Șandru

Acest volum a fost elaborat în cadrul proiectului districtual „Dezvoltarea competențelor profesorilor pentru o educație incluzivă a tinerilor din medii defavorizate”, câștigat de Rotary Club Alba Iulia. Proiectul implementat se aliniază cadrului legislativ în vigoare (Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023) și are rolul de a sprijini cadrele didactice în formarea continuă, pregătindu-le să răspundă provocărilor educației incluzive. Mulți dintre acești profesori se confruntă cu dificultăți în integrarea elevilor cu nevoi speciale sau cu diferite vulnerabilități, dar nu au avut acces până acum la formări specializate în domeniul educației incluzive.
Plecând de la această realitate, lucrarea a fost gândită în cinci părți:
Capitolul I. Strategii și metode didactice pentru dezvoltarea competențelor de autoinstruire, colaborare și autodezvoltare;
Capitolul II. Integrarea educației incluzive la ciclul primar;
Capitolul III. Integrarea educației incluzive la ciclul gimnazial;
Capitolul IV. Integrarea educației incluzive la ciclul liceal;
Capitolul V. Feedback și autoevaluare pentru profesori și elevi.

  ISBN: 978-606-613-274-9 Seria/Colectia: Auxiliare didactice ID: 434